Domena Twojej strony internetowej to jeden z najważniejszych czynników, który może ograniczać Twój sukces. Jeśli zdecydujesz się na nazwę długą lub trudną w odbiorze, nawet największe wysiłki marketingowe mogą pójść na marne.
Wybór odpowiedniej domeny (czyli takiej, która jest prosta i można ją bez problemu zapamiętać) sprawi, że osiągnięcie sukcesu będzie łatwiejsze. Problem polega na tym, że niektórych nazw nie można przetłumaczyć, bo ich znaczenie w języku obcym jest nieoczekiwane.
Zła nazwa firmy i domeny będą sabotowały Twoje wysiłki marketingowe i utrudnią Ci dotarcie do międzynarodowego odbiorcy. Z tego powodu, branding firmy powinien być powierzony specjalistom.
Nie wystarczy sprawdzić czy nazwa domeny lub firmy jest wolna, a to często jedyne działanie, które jest podejmowane przez dział IT.
Zanim stworzysz międzynarodową stronę internetową, zastanów się, jak ma wyglądać jej url, a także skonsultuj się z tłumaczem, który oceni, czy domena będzie dobrze odebrana w kraju, do którego kierujemy ofertę.
Zmiana struktury URL, gdy strona już działa, jest niewskazana – może wpłynąć na utratę ruchu i wyindeksowanie wszystkich podstron.
About Author

Nazywam się Oliwia Janicka i jestem rodowitą gdańszczanką. Tu mieszkam oraz pracuję jako tłumacz języka chorwackiego. Poza tłumaczeniem tekstów zajmuję się też pisaniem artykułów na interesujące Was tematy. W swojej pracy najbardziej lubię to, że mogę dużo czytać i poznawać nowych ludzie. Dzięki temu dobrze wiem, jak przełożyć teorię na praktykę. Z przyjemnością podzielę się z Państwem swoim doświadczeniem. Po pracy wolny czas spędzam na krótkich wypadach za miasto z książką i w dobrym towarzystwie.